PLAN WIZYTY DUSZPASTERSKIEJ OD 28.12.2024 DO 30.12.2024 |
|
|
Wpisany przez Redaktor
|
sobota, 21 grudnia 2024 22:24 |
28.12.2024 r. sobota godz. 9:30 Rybina od Państwa Załuga do Państwa Radziwiłł.
30.12.2024 r. poniedziałek godz. 15:00 ul. Ogrodowa od Pani Obojskiej do Pani Staszczak i ul. Rycerska.
|
Poprawiony: wtorek, 24 grudnia 2024 22:55 |
Dyspensa na piątek po Bożym Narodzeniu 2024 |
|
|
Wpisany przez Redaktor
|
środa, 25 grudnia 2024 01:16 |
Na piątek (27 grudnia 2024, święto św. Jana Ewangelisty) przypadający bezpośrednio po uroczystości Bożego Narodzenia udzielam dyspensy od obowiązku zachowania wstrzemięźliwości od pokarmów mięsnych. Dyspensa dotyczy diecezjan oraz osób, które tego dnia przebywają w granicach diecezji elbląskiej. Równocześnie proszę, by korzystający z dyspensy, dobrowolnie, przy okazji, wsparli jałmużną osoby znajdujące się w potrzebie (por. kan. 87, 1250-1251 KPK).
+Jacek Jezierski, biskup elbląski
Elbląg, dn. 22 grudnia 2024 |
ZAPROSZENIE NA RORATY |
|
|
Wpisany przez Redaktor
|
niedziela, 01 grudnia 2024 19:47 |
Zapraszamy serdecznie na Roraty, które w tym roku będą przebiegać pod hasłem „DROGA SERCEM MALOWANA”. Przewodnikiem prowadzącym do stajenki w Betlejem będzie św. Wincenty a Paulo, dzięki niemu nauczymy się dostrzegać Boga w drugim człowieku.
Msze św. Roratnie będą odbywać się od poniedziałku do soboty o godz. 7:00
Zachęcamy do przynoszenia lampionów.

|
Poprawiony: niedziela, 01 grudnia 2024 20:00 |
PRACE REMONTOWE ELEWACJI ZAKRYSTII KOŚCIOŁA ORAZ EMPORY |
|
|
Wpisany przez Redaktor
|
wtorek, 26 listopada 2024 15:34 |





|
Poprawiony: wtorek, 26 listopada 2024 15:45 |
SPRZECIW PRZECIWKO DZIAŁANIOM MINISTERSTWA EDUKACJI |
|
|
Wpisany przez Redaktor
|
niedziela, 17 listopada 2024 00:33 |
Stegna, dnia 17 listopada 2024 r.
Szanowna Pani
Barbara Nowacka
Minister Edukacji
SPRZECIW
przeciwko działaniom MEN mającym na celu wprowadzenie do podstawy programowej polskich szkół nowego obowiązkowego przedmiotu: edukacja zdrowotna
Jako katoliccy rodzice zatroskani o wychowanie swoich dzieci wyrażamy swój zdecydowany sprzeciw przeciwko działaniom Ministerstwa Edukacji Narodowej mającym na celu wprowadzenie do polskich szkół od 1 września 2025 r., zaproponowanej w dniu 31 października 2024r. przez Ministerstwo Edukacji Narodowej, podstawy programowej do nowego obowiązkowego przedmiotu: edukacja zdrowotna.
Opublikowany na stronie Rządowego Centrum Legislacji projekt Rozporządzenia Ministra Edukacji zawiera bardzo szkodliwe dla kształcenia, wychowania oraz rozwoju dzieci i młodzieży zasady permisywnej edukacji seksualnej będące systemową deprawacją dzieci i młodzieży w polskich szkołach. Protestujemy przeciwko próbom zastąpienia nieobowiązkowych lekcji wychowania do życia w rodzinie, obowiązkowymi lekcjami edukacji zdrowotnej prowadzonymi według proponowanej podstawy programowej wraz z planami kontynuowania tak zmienionej edukacji w kolejnych latach.
Uważamy za wysoce szkodliwy społecznie i indywidualnie proponowany przez Panią Minister Edukacji program edukacji szkolnej - podstawę programową przedmiotu „edukacja zdrowotna”, w którym seksualność ma być omawiana w oderwaniu od relacji, miłości, odpowiedzialności, budowania rodziny, a uwaga dzieci ma być skupiana na własnej przyjemności.
Konstytucja RP w Art. 48 gwarantuje, że: „rodzice mają prawo do wychowania dzieci zgodnie z własnymi przekonaniami”. Rozporządzenie Ministra Edukacji w sprawie tak ważnej zmiany podstawy programowej kształcenia nie może pozbawiać rodziców gwarancji konstytucyjnych i na siłę wprowadzać obowiązkowy system permisywnej edukacji seksualnej. Niezwykle krótki, zaledwie trzytygodniowy termin konsultacji społecznych zasadniczych zmian edukacji dzieci odbieramy jako niechęć do usłyszenia głosu społeczeństwa w tej ważnej sprawie.
W Polsce w ramach przedmiotu „wychowanie do życia w rodzinie”, realizowany jest dobry program edukacji seksualnej, który zakłada wychowanie dzieci i młodych ludzi w duchu odpowiedzialności, szacunku i respektowania godności ludzkiej. Proponowany model edukacji seksualnej zakłada, że w jego realizacji mają uczestniczyć organizacje pozarządowe i zewnętrzni edukatorzy seksualni. Dowiedziono, że ten sposób edukacji, który przedstawia uczniom jedynie biologiczne aspekty seksualności, pochwala koncentrację na zaspokajaniu popędów a pomija odpowiedzialność za siebie i drugą osobę, w tym uczuciowy i rodzicielski aspekt relacji, uczy dzieci i młodzież przedmiotowego traktowania człowieka.
Nie ma logicznych podstaw, by zmieniać dobry program wychowania seksualnego realizowany od wielu lat w polskich szkołach na szkodliwy i niewychowawczy program edukacji zdrowotnej. Prawnicy z Instytutu Ordo Iuris wykazali poprzez „Analizę skuteczności edukacji seksualnej w Europie zachodniej i państwach skandynawskich”, że w krajach takich jak Szwecja, Niemcy czy Dania, gdzie wprowadzono permisywny model edukacji seksualnej, wzrosła liczba aborcji i ciąż wśród nastolatek, chorób przenoszonych drogą płciową oraz przestępczości seksualnej. Częstość przestępstw seksualnych, w tym gwałtów; na 100 tys. mieszkańców wyniósł w 2017 r. w Polsce w przybliżeniu 8, w Niemczech 42, w Danii 83, a w Szwecji aż 189. Proponowana obecnie przez Ministerstwo Edukacji zmiana edukacji doprowadzi do narastania tych zjawisk w Polsce.
Proponowana podstawa programowa jest całkowicie niedostosowana do wieku. Małe dzieci w wieku 10–12 lat (IV-VI klasa szkoły podstawowej) zmusza do edukowania o partnerskich relacjach seksualnych, możliwości doświadczania przyjemnych i bezpiecznych doznań seksualnych oraz informuje, że zachowanie autoseksualne jest normą medyczną. Jest to systemowa erotyzacja i deprawacja dzieci i młodzieży pod przykrywką troski o ich zdrowie.
Szkodliwe dla dojrzewania do dorosłości jest oddzielanie wiedzy o seksualności nastolatka od kontekstu społecznego, odniesienia do małżeństwa, rodziny, miłości i odpowiedzialności w sferze relacji międzyosobowych. W podstawie programowej nie występuje pojęcie „małżeństwo”, nie mówi się o wierności i trwałości związków. Dzieciom nie są potrzebne szkolenia „co wpływa na libido” ani znajomość różnych „form aktywności seksualnej”, one potrzebują informacji o fizjologicznych różnicach w rozwoju między chłopcami i dziewczętami i uczenia ich budowania przyjacielskich relacji.
Bardzo szkodliwy w proponowanej edukacji jest brak przedstawiania dzieciom wzorca wiernego małżeństwa i szczęśliwej rodziny na całe życie, który wzbudzałby zdrowe pragnienie życia rodzinnego. Zamiast tego będą uczone o nietrwałych, nieformalnych związkach a także informowane o prawach dziecka oraz obowiązkach rodziców względem dziecka, ale nie o ich rodzicielskich prawach, co może tworzyć postawy roszczeniowe, zwłaszcza przy braku systematycznego uczenia o własnych obowiązkach względem innych członków rodziny.
Nie zgadzamy się, aby przedstawiać dzieciom „różne modele rodzin” oraz występujące w nich patologie typu: separacja, rozwód, wejście rodziców w nowe związki. Są to szkodliwe działania lękotwórcze i wypaczające pojęcie rodziny.
Całkowicie antywychowawcza jest propozycja informowania o popędzie seksualnym bez wskazywania konieczności uczenia się o zapanowaniu nad nim w ramach dorastania. Program promuje przedwczesną inicjację seksualną, u 13–14-latków (klasy VII-VIII szkoły podstawowej) mają być omawiane kryteria „świadomej zgody” i „dojrzałego” i świadomego przygotowania się do inicjacji seksualnej. Młodzież w ramach takiej edukacji ma przyzwolenie na przedwczesną inicjację seksualną pod warunkiem, że będzie podejmowała współżycie seksualne w pełni świadomie i dobrowolnie. Nie znajdujemy w Rozporządzeniu ani słowa na temat związku pomiędzy wczesną inicjacją seksualną a rakiem piersi i niepłodnością w przyszłości.
Uważamy, że nie jest właściwe uczenie dzieci o przeróżnych tzw. „orientacjach psychoseksualnych” (heteroseksualna, homoseksualna, biseksualna, aseksualna) i pojęciach tożsamości płciowej (cispłciowość, transpłciowość) bez określania tych zjawisk jako zaburzenia. 13 – 14 latkowie mają być według podstawy programowej poddawani indoktrynacji zgodnej z postulatami ruchów LGBT.
Błędem jest przekazywanie wiedzy o metodach antykoncepcji dziecku 13–14 letniemu, bez równoczesnego poinformowania o ich szkodliwości oraz nauczania o metodach planowania rodziny polegających na obserwacji objawów płodności w cyklu miesiączkowym.
Odrywanie seksualności od kontekstu relacji, rodziny i dzietności ma szereg niepożądanych następstw: kryzys demograficzny, prymitywizacja seksu, wzrost liczby partnerów seksualnych, epidemia chorób przenoszonych drogą płciową, zaburzony rozwój psychoseksualny i niezdolność do podjęcia roli dojrzałego obywatela wychowującego kolejne pokolenie.
Biorąc pod uwagę powyższe, domagamy się poszanowania naszych praw rodzicielskich i wnosimy o całkowite odrzucenie podstawy programowej, która naraża rozwój i zdrowie dzieci na powikłania oraz będzie utrudniać w przyszłości tworzenie szczęśliwych rodzin i wiernych małżeństw. |
Poprawiony: niedziela, 17 listopada 2024 01:14 |
|